NFS PS očami tiscali games

30. května 2007 v 14:09 | Ivan Hristov |  PROSTREET
Jak dlouho se ještě můžeme nahánět s policií? NFS vylézá z ilegality na povrch, ale nezapomíná přitom na své kořeny. S několikadenním předstihem před oficiálním oznámením jako jediní na internetu odhalujeme veškeré detaily o nové hratelnosti PRO STREET.

Když vám člověk, který dělá nejlepší (ROFL-překl.) a nejpopulárnější závodní hru světa, během prezentace pro vybrané novináře z celé zeměkoule říká, že v zásadě máte štěstí, že s ním mluvíte, protože na začátku roku proletěl během závodu čelním sklem, tak víte, že jste narazili na toho pravého. Zvláště když dodá, že při tom rozbil čtvrté ze svých pěti aut a jeho oblíbený vrak měl asi 500 koní. Když až na konci začíná vyprávět, jak budou svou vlajkovou hru měnit a vysvětluje proč, tak asi není důvod, proč mu nevěřit…

Přestože se Carbon prodává nejlépe ze všech NFS, čas nelegálních závodů a krkolomné jízdy v městské dopravě končí. Před pár léty divné, dnes logické. Kultura tuningu, ze které vznikly novodobé díly Need for Speed, dorostla a organizuje oficiální závody. Bez pravidel a velkých médií jako ve formuli, zato se závodním duchem čistým jak sto-oktanový benzín. Řidiči a mechanici chtějí jedno: respekt na ulici. A budou ho mít!

Pro Street je starší bratr Undergroundů. Lidé, kteří vytunili svoje auta, zaplatili těžké pokuty a vyjížděli do noci, jsou známí jenom v úzkém kruhu, jinde nic neznamenají. Chtějí všeobecné uznání, takže jdou na oficiální tratě. A to je zásadní novinka Pro Streetu, která mění pár pravidel a tím zásadně mění herní tvář.

•Bouračky zásadní novinkou
Když už tedy nebudeme porušovat zákon, tak alespoň konečně půjde sešrotovat auto. Po pár letech, kdy se auta odrážela jako při pinballu, konečně každá kolize zanechá stopu na karoserii. Jak tvrdí šéf vývojářů z EA, tak právě dřívější ilegálnost závodů stála v cestě k domluvě s automobilkami. Ty teď už u legálních závodů nemají námitky. Na poškození přes rok pracuje (a bude pracovat až do vydání letos v listopadu) speciální tým, za účasti fyziků z Vancouverské univerzity. Mají na starost pouze kolize, odřeniny, vysypaná okna atd.

Efektnost nehod je už teď na slušné úrovni, zvláště, když se auta válí přes střechu. Okna praskají, plechy se ohýbají, uhlíková vlákna se tříští (každá část se deformuje podle materiálu, ze kterého je) a utrhnuté kola se kutálejí pryč. Po každém otření na voze zůstanou šrámy - a to až do konce série závodů. Mimochodem! Automobilka BMW si domluvila zvláštní podmínky a to takové, že jejich autům se nebudou vysypávat skla, což má pomoci jejich image velmi bezpečných aut.

Podle slibů EA ve hře bude i určitý systém bodování za stupeň zničení auta. Všechno to má ovlivňovat, jak pojede auto. Při troše snahy půjde změnit sporťák na nepojízdný vrak, ale tvůrci ujišťují, že poškození tu je pro navození emocí a ne aby zničilo zábavnost hry. Proto první tři stupně poškození mají mít na jízdu značně omezený vliv. Samozřejmě, jestli si někdo v autosculptu dvě hodiny nastavoval spoilery, sání atd., aby mu auto líp sedělo a potom v první zatáčce zaparkuje do svodidel, tak to pro něj ztrácí celý efekt.

•Pilování vítězství
Autosculpt bude silně upravený a kromě vzhledu mění chování auta (konečně? - překl.). Na jeho obrazovce jsou vidět v reálném čase přepočítavané hodnoty, jak například rozšíření sání na masce mění chod motoru, aerodynamiku, zrychlení, váhu a maximální rychlost. Zlepšující se vlastnosti svítí zeleně, zhoršující se červeně. K tomu samozřejmě třeba nastavení převodovky a taky, jako třešnička na dortu, aerodynamický tunel pro otestování celé konfigurace. Na vnitřní tuning poslouží přes 90 míst na nová vylepšení, 30 možností jejich nastavení a přes 1000 součástek. Všechno od známých výrobců a s reálným vlivem na jízdu. Může být lepe?

•Vítejte na závodním okruhu
Ano, může. Každé auto se ve hře bude vyskytovat ve čtyřech variantách (tzv. blueprints), půjde uložit a potom použít ve čtyřech druzích závodů. O příběhové zápletce ještě nevíme nic, ani jestli vůbec bude. Ale podle autorů by to bez motivace nešlo. Každý víkend se hráč dostaví na jedno z mnoha realisticky vytvořených míst na celém světě, aby závodil ve čtyřech typech závodů. Zaprvé standardní závod na uzavřeném okruhu s jediným pravidlem… bez pravidel :-) Připomíná to TOCA Race Driver - aneb několik desítek závodníků v různých vozech startuje současně a má ujet daný počet kol…

A fakt, že se jezdí v různých vozech, je celkem podstatný, jelikož kvůli ilegálním kořenům si tady může jezdit kdo chce čím chce, prostě bez omezení. Už teď mají autoři licence na 28 automobilek, včetně Hondy, které reprezentují přes 40 let historie automobilového průmyslu. Co víc, mezi nimi jenom 8 supersportů, protože v reálných závodech tohoto typu se supersporty nikdo nejezdí - jsou moc drahé na rozbití :) Takže převažují auta střední třídy s obrovským potenciálem co se tuningu týče.

•Další herní módy
Druhým typem závodů je Drift. Divoká bestie, klikatá trať, dým zpoza kol a cíl: jak co nejdéle udržet auto v kontrolovaném smyku. Tady se ukazuje význam starších aut. Se Zondou by tu těžko někdo pochodil, zato takový starý muscle připravený na tenhle typ jízdy, to je jiná. Zajímavá je jízda ve více autech, kdy do druhého nesmíte ťuknout, ale jet co nejblíže… čím blíž, tím větší násobitel bodů.

Speed Challenge, třetí víkendovou akci, tvoří kus závodní tratě od startu po policejní radar - čím větší rychlost na konci, tím lépe. A ano, tady se opravdu hodí supersport. Posledním typem závodů je Drag Race, ale zatím nespatřen. Bylo jenom řečeno, že bude a že bude jiný.

Ve hře tudíž jsou celkem čtyři typy závodů, ale nebude povinností být vítězem pokaždé, nýbrž být první až na konci víkendu, tzn. po součtu všech 4 umístění. Je to úleva pro slabší hráče, ale profíci mají něco navíc: když budou opravdu dobří třeba v driftu, tak můžou jet závod s králem driftů… a když se stanou králi ve všech 4 disciplínách, můžou soupeřit s tím nejlepším z nejlepších. Vyhrát tak mohou nekoupitelná auta. Skoro celá hra se bude skládat ze závodních víkendů, takže přijde o svobodu ve městě, hledání protivníků na křižovatkách, závody v horských serpentinách nebo na dálnici, jinak řečeno - asi nejrazantnější změna v dějinách NFS.

•PRO pro fanoušky
Na novinářské prezentaci se také mluvilo o tom, že Pro Street se pořád snaží být hrou pro všechny, ale že půjde vypnout různé pomocníky řízení a získat tak realističtější model řízení. Richard Burns to sice není, ale obtížnost oproti MW nebo Carbonu dosti vzrostla. Auto jde snadno do smyku, dlouho brzdí a mnohem obtížněji se vybírají esíčka. EA se snaží zachovat agresivnost aut, budou brutální a jejich síla má být cítit.

Verze na PC bude stejná jako na konzole, což znamená především vizuální orgie. Obrovský význam tvůrci přisuzují kouřovým efektům. Vznikají, kde mají, jsou husté a prostorové, pomalu se rozplývají a vůbec se chová jako reálný kouř. Změna nastala i u aut, budou fotorealistické, ne neonovo-plastové. A hlavně mnohem realističtější, jako ostatně celé NFS Pro Street.

Tento čtenářem zaslaný článek je neupravovaným překladem preview od autora Sweter z červencového čísla polského časopisu PLAY.

Need for Speed Pro Street teaser - stažitelná verze (12 MB, 1280x720)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama